Blaumann-Jeanshosen

De originale fire blå mænd fik ideen til traditionelle jeans tilbage i 2013. Eksperter fra tekstil- og mediesektoren kom sammen og forpligtede sig til visionen om at bringe jeans-håndværket tilbage til Tyskland. Med Blaumann-Jeanshosen mærket har de bragt et unikt produkt på markedet for jeans elskere.

Langt over 100 millioner* jeans importeres til EUROPA hvert år. Antallet af jeans-mærker er efterhånden næsten uoverskueligt.

Produktionsmetoden og designet og produktionsstederne i velkendte lande som Bangladesh, Pakistan eller Indien er dog forblevet de samme og er sammenlignelige. Som det nu er kendt, normalt under meget tvivlsomme forhold.

Den traditionelle produktion af jeans-mærket foregår udelukkende i tyske produktionsvirksomheder og står for ubetinget kvalitet. Ingredienser som garn, knapper og læderetiketter kommer også fra Tyskland. I modsætning til branchetrenden går de blå mænd helt nye veje og har bevidst valgt gennemsigtig og bæredygtig produktion i Tyskland.

Det er dem, der satte stor pris på typiske produktegenskaber - historisk selvkant, fældede sømme, ekstra forstærkede baglommer med skjulte lommenitter, uvaskede - lige fra starten og ønskede og stzadig ønsker at gøre hver genstand til et samleobjekt ved hjælp af nummererede læderetiketter fra strengt begrænsede små serier. De var meget opmærksomme på at sikre, at alle materialer, såsom knapper, nitter, tråde, læder og papiretiketter, kom fra Tyskland.

Desværre er der ingen denim-væverier i Tyskland længere, så kedeldragterne henter deres stoffer fra håndplukkede producenter i Japan, fordi japansk denim anses for at være denim-materiale af højeste kvalitet i verden. Det er kendetegnet ved specielle spindeprocesser, bomuldsfibre af højeste kvalitet og specielle farvningsprocesser. Dette niveau opnås i bedste fald kun af meget få producenter uden for Japan, nemlig i USA og Italien - endnu et kvalitetstræk, som Guido og Christian ønsker at skille sig ud fra masseproduktionen, og derfor peger de også på oprindelsen af materialer, der anvendes i onlinebutikken konsekvent.